pondělí 24. března 2008

Janička sbírá medvídky - Výstava medvídků

9.2.2008 jsme navštívili na Janiččino přání výstavu medvídků v Muzeu hlavního města Prahy. Já, jsem se tam pravda těšil z jiného důvodu, jelikož jsem tam kdysi pracoval... /Paní pokladní mne také hned poznala :)/ Byl jsem celkem překvapen tím, jak může být taková výstava bohatá na exponáty.

Bylo tam přes 500 různých medvědů a medvídků a také jejich kamarádů - dalších zvířátek, které pocházejí nejen z Čech, ale i z Německa, USA nebo z Velké Británie. Nejmenší vystavovaný medvídek měl jen půl centimetru, zatímco ten největší měřil 140cm! Janička trvá na tom, abych zmínil ještě tamní přítomnost "mončičáků".

Co jsme se dověděli? ....

-První medvídek se "narodil" 23.října 1902 v továrně na hračky v německém městečku Giegen.Letos tedy oslavil už 105.narozeniny!

-Předchůdci plyšových medvídků byli nepohybliví a děti je za sebou většinou tahaly jako vozík!

-Medvídci bývali vycpáváni pilinami,slámou nebo senem. Někteří byli vyrobeni z keramiky, skla nebo dokonce kovu!

-V Americe se plyšovým medvídkům říká "Teddy" nebo "Teddybear" podle prezidenta Theodora Roosevelta, který kdysi odmítl zabít medvěda a stal se tak ochráncem přírody!

Kromně jiného Janička začala sbírat medvídky a už jich má tuším 9 a jsem celkem zvědavý, kam je budeme dávat, až se bude toto číslo blížit hmm třeba trojcifernému ...

Žádné komentáře: